Amerikka part 3

Amerikan matkan viimeinen etappi….

Torstaiaamuna lähdettiin hyvissä ajoin takaisin kohti Los Angelesia ja Santa Monicaa. Matkalla pysähdyimme vielä ottamaan kuvia kuuluisalla Las Vegas- kyltillä. Edellisellä käynnillä siellä oli valtavasti väkeä, mutta vinkkinä teille, niin kello seitsemän aikaan aamulla siellä ei ollut ketään muuta kuin me.

Paluumatka Las Vegasista Los Angelesiin taittui samaa reittiä kuin menomatkalla.

Santa Monicaan päästyämme vietiin tavarat varaamaamme hotelliin Carmel By The Seahin. Sitten se iski vastoin kasvoja. Yhtä rupesi ahdistamaan, sitten toista rupesi ahdistamaan ja loppuja ahdisti henkisesti. Ikävä Hiltoniin iski samantien…. Ajatus hotellin vaihtamisesta kävi mielessä….. Mutta päätettiin lähteä ensin syömään ja tutustumaan Santa Monicaan. Sillä kierroksella ei ainakaan ahdistus vähetynyt ja lopputulemana varasimme huoneen Homewood Suites by Hilton Los Angeles International Airport hotellista ja kirjauduimme ulos Carmelista. Carmel By The Sea- hotellin sijainti oli todella hyvä, lähellä rantaa, ravintoloita ja Santa Monica Pier- laituria. Hotelli on varmasti hyvä(**) heille, joilla ei ole astmaa tai jotka ei reagoi sisäilmaongelmiin.  Onneksi Carmelin henkilökunta oli ymmärtäväisiä ja ystävällisiä ja palauttivat toisen huoneen hinnan. Toisen huoneen hinta piti maksaa, mutta se oli pieni hinta siitä, että sieltä pääsi pois.

Carmel by the sea hotellin aulassa oli aivan upea aito orkkidea.

Carmel By The Sea hotellin huone johon ei onneksi tarvinnut tämän enempää tutustua.

Tämän Amerikan matkan aikana käymistämme paikoista Santa Monican katukuvassa näkyi selvimmin elintasojen erot. Ehdottomasti eniten näkyi myös poliiseja. Sen verran kiertelimme vielä ennen lähtöä, että kävimme uimassa ja fiilistelemässä laiturilla. Santa Monicasta lähdettyämme kohti hotellia jouduimme paljon puhuttuun Los Angelesilaiseen ruuhkaan. Meillä kesti 17 km matka lentokenttähotelliin 3,5h. Tähän asti olimme ihmetelleet, että mistä ruuhkista ihmiset puhuu, mutta nyt se selvisi meillekin.

Oli ihana päästä pitkän päivän jälkeen lepäämään lähes uuteen hotelliin. Hilton ei pettänyt meitä tälläkään kertaa ja kaikkien oli helpompi hengittää. 😊Aamupala oli hyvä ja sinne pääsi vain huonekortilla. Henkilökunta oli ystävällistä ja saimme vielä maksuttoman myöhäisen uloskirjautumisen. Myöskin ilmainen lentokenttäkuljetus kuului palveluun.

Homewood Suites by Hilton Los Angeles International Airport hotellin huone.

Paluulento oli Losista Lontooseen Virgin Atlanticilla. Lentokentälle lähdettiin sen verran hyvissä ajoin, että kerkesimme syömään Loungessa mahat täyteen ennen lennon lähtöä. Lontoossa oli neljän tunnin odotus jonka vietimme taas loungessa syöden ja juoden kunnes lento Helsinkiin lähti British Airwaysilla.

KAL Lounge Tom Bradley International Terminal, Los Angeles

No1 Lounge, Heathrow Lontoo

Kaiken kaikkiaan matka oli erittäin onnistunut ja kommelluksilta vältyttiin kokonaan. Reissumme oli täyttä tykitystä aamusta iltaan. Siitäkin huolimatta paljon jäi vielä nähtävää ja koettavaa. Harvoin matkustamme samoihin kohteisiin uudelleen, mutta Los Angelesiin voisimme kaikki vielä palata.

Näkemättä ja kokematta jäi vielä mm. Venice Beach, Disneyland, Los Angeles Zoo, Madame Tussauds, Hollywood kukkuloilla patikointi ja eri rantoihin olis ollut kiva tutustua. Ehkä vielä jonain päivänä….